Thursday, 12 November 2015

Kenangan tetap kenangan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 


 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum dan selamat pagi,

Setiap yang bermula, pasti akan ada akhirnya. Setiap yang hitam, pasti ada putihnya. Setiap yang kabur, pasti ada jelasnya dan setiap yang benci pasti ada sayannya. Maka, setiap yang sedih pasti ada gembiranya.

Walau ianya jauh di mata masih tetap di hati. Daripada yang rapat menjadi renggang dan dari peramah menjadi pendiam. Apa yang berlaku tetap akan berlaku. Masa tidak mengubah kita untuk kita menjadi seseorang yang sama. Hanya diri kita saja yang dapat dan boleh menilai diri kita sendiri. Adakah dari sifat ego salah seorang menyebabkan hubungan seseorang menjadi renggang? Mungkin semua ini mempunyai hikmah yang tersendiri. 

photo

Tanpa kita sedari, setiap saat yang terlepas mempunyai suatu kenangan yang manis. Semua itu bergantung pada seseorang sama ada untuk menghargai sesebuah memori atau tidak. Memori indah tercipta selama ini terlepas begitu saja dengan putaran bumi 24 jam sehari 365 setahun.

Lots of love ecahh,

3 comments

12 November 2015 at 09:55

betul, setiap saat yang kita lalui ada manis dan pahitnya tersendiri.. dalam manis ada pahitnya, dalam pahit ada manisnya.. terpulang pada kita hendak menilainya .. :D

12 November 2015 at 15:16

setiap detik terakam memori..manis..pahit..tetap memori yang perlu kita simpan kemas..jaga rapi..

12 November 2015 at 16:18

betul tu yang manis kita kenang yang pahit pun kita kenang, dan ia menjadi satu pengajaran terindah

Post a Comment