Sunday, 10 February 2013

Yang Lepas Jangan Di Kenang

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Love is beautiful. Life is beautiful too. Sesuatu yang di impikan tak selalu menjadi kenyataan.Tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba tiba.Biarlah kita menangis harini kerana kesakitan semalam. Tapi usahlah kita tertawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama lamanya.

Kadang kadang kita terlalu kenangkan sangat benda yang lepas. Setiap insan mesti ada alasan mereka sendiri.Kita sendiri pun kekadang tak tahu kenapa dipersoal kan sebegitu walaupun luput ditelan zaman. Masa lalu biarlah terus berlalu. Jangan dikenang kembali.

Masa lalu kian meninggalkan kita. Masa berdetik tanpa henti. Kita mungkin tunggu masa tapi masa tak akan tunggu kita. Kalau kita lambat masa akan terus meninggalkan kita bagaikan katak di bawah tempurung. Jangan takut dengan kesilapan. Kesilapan akan mengajar kita erti kehidupan yang betul. Menangislah macam mana sekali pun,keluarlah air mata sedarah pun kalau kita sendiri tak sedar juga dengan kesilapan yang kita lakukan tak kan berubah lah apa apa. Orang lain tak boleh ubah kita selain kita ubah sendiri:)

Tertiba terdetik dihati untuk menghupdate blogg. Dah dekat seminggu Fathin cakap "SUSPICIOUS". Hm. I dont know ekceli. Biarlah terus menjadi misteri nusantara. InsyaAllah benda yang lepas tak kan berulang. Kita hanya merancang tapi perancangan Allah adalah yang terbaik. Terima Seadanya walaupun peritt:)

Semoga kawan kawan yang masuk pertandingan pantun menangg!! Antara pantun yang selalu di layan semasa dalam kelas dan pantun yang pelik dan tak masuk akal!!
  • Pokok nyok pokok kelapa,tapi takda apa.
  • Hari hari naik jerawat, so what?
  • Hari hari makan garam,eh aku geramm!!
Banyak lagi pantun sebenarnya. Biasalah manusia bukan ada kekuatan memori yang kuat. Huhu:p Mungkin bukan pantun bagi anda. Sikap yang saling memahami akan merapatkan ukhuwah persahabatan kami lagi. Semoga persahabatan kita berkekalan #5AMANAH forever!! Semogat 17 sahabat sentiasa bersama. Spm comming soon:-)

Lots of love ecahh,


5 comments

10 February 2013 at 02:57

yang lepas jadikan sempadan. buka untuk dikenang dan sedih. :)

10 February 2013 at 10:48

Ohh akak form 5 ke.. (baru perasan) orang kata kadang-kadang pengalaman pahit tulah yang kita akan gelak bila kita ingat. Tapi pengalaman manis itulah yang kita akan sedih bila kita ingat.


Yang lepas biar lepas. Bukan ada mesin masa nak patag balik. ;)

10 February 2013 at 20:47

hehe..kalakar lak rs pantun nie..

11 February 2013 at 23:58

tak apa kalau kita kenang semula masa lalu utk jdkn pengajaran pada masa dpn kan? anyway gudluck 4 spm ;)

15 February 2013 at 17:39

ada kalanya hati begitu degil untuk lupakan perkara yang kurang mengembirakan namun serahkan semuanya pada Allah.. insya Allah ketenangan itu akan datang.

Post a Comment